Re: YNT: [Linux-sunucu] Top mesajinda sistemi gereksiz kullanan programhangisi?

From: S.Çağlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Tue 01 Nov 2005 - 07:07:05 EET

Sal 01 Kas 2005 06:45 tarihinde, serkan yaramaz şunları yazmıştı:
> Selam pek gereksiz bi sey gorunmuyor bence bi ksoftiqd_CPU0 programını
> kullanmıyorsa kapatabilirsin sanırım ne işlev gordugunu bilmiyorum.

:) biraz zor olacak sanırım, CPU0 için çalışan kernel softirq daemon olur
kendileri. Öle dur ben kapatayım diyince kapatacağınız, öldürebileceğiniz
birşey değil.

Genelde softirq(taskletler)'lar irq'lar handle edildikten sonra çıkarlar,
yoğun network trafiği softirq yükünü arttırmak için en iyi yöntemlerden
biridir mesela. Makina yüksek network trafiği altındaysa bunu sature etmeyi
deneyin...

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>