RE: [Linux-sunucu] Proxy serveriçin hangi dağıtım kullanılmalı?

From: Gokce Zihar (gokce@firatoto.com)
Date: Mon 30 May 2005 - 11:50:29 EEST

Merhaba
Bende şirketime bir proxy kurmak istedim.
Gönderilen emailleri takip ederken censornetin tumlesik bir yapıya sahip
oldugunu düşündüm ve boşta duran bir pcye kurdum
Sistemimden ayrı bir yapı içersinde test edip daha sonra uygulamaya almayı
planladım

Sistemim şöyle;

2 adet w2k server (file server- antivirus server)
45 adet pc
2 mbit adsl internet baglantısı
Fileserevr uzerınde 2 adet eth.kartı
1. 192.168.xx.xx
   dhcp
   dns (forward to ttnet dns)
2. 10.0.0.x
   connect to adsl modem

Censornetı bu yapı ıcersınde private ip yi 192 li public ip yi de 10 lu
verdim
Networkun içersine aldım
Censornet public 192.168.0.5
Censornet private 10.0.0.5
Bosta bir pc ye 192.168.0.7
Default gateway 192.168.0.5
Dns 192.168.0.1 adreslerini verdim
Censornette configuration tool içersinde user@workstation bolumunden
retrieve list from active directory sectim ve kullanıcı isimleri ni cektim
User authentication configuration dan windows active directory i sectim
Buraya hemen hemen normal gibi
Sonra bostakı dene bilgisayarımda proxy ayarlarını 192.168.0.5:8080 olacak
sekılde ayarladım
Bir web sayfasına gitmek istedim (www.superonline.com)
Bana kullanıcı censornet ıle ılgılı kullanıcı adı ve parolasının soruldugu
bır menu geldı.
Active directory de mevcut bulunan bır kullanıcının adını girdim olmadı.
Deneme pc yi active directory e login olacak sekılde girdim. Censornet e aıt
yonetıcı web sayfasını actım burada baglı bulundugum pc ye ait ayarları
kontrol ettım . Kullanıcı ıle ayarları kontrol ettım ve moderatot yaptım.
Tekrar denedım
Yıne aynı soru cıktı
Kullanıcı adını gırdım sıfre gırdım
Login failed dedi
Censornet uzerınden firewall kısa surelı kapatırsam ve deneme pc sınden
ınternet explorer ayarlarında proxy ayarlarını kaldırırsam ınternete
gırebılıyor
Ancak hersey devrede ıken gıremıyor
Command promt tan ping atarsam gıtmek ıstedıgım sayfaya pinge cevap gelıyor
Sizce neyi yanlıs yapıyorum

Bu benım lınux ıle ılgılı ılk deneyımım

:)

Tesekkurler