Re: [Linux-sunucu] Xinetd

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Thu 12 May 2005 - 01:31:05 EEST

Merhabalar...

Quoting Maruf Çetin <maruf@marufcetin.com>:

> Sistemde tar.gz dosyasından ayrı olarak derlenmiş apache, qmail, webmin,
> named vs. uygulamaları xinetd (süper daemon) altında çalıştırabilir miyiz?
> İncelediğim örnek bilgi dosyalarında ftp, telnet vs. nin xinetd altında
> çalıştırılması yazıyor ama, apache qmail vs. yazmıyor? Yada ben göremedim...

Elbette calistirabilirsiniz. Bu mumkun. Yapmaniz gereken /etc/xinetd.d dizini
altina hangi servisi xinetd'ye dahil ediyorsaniz o isimde bir dosyayi eklemek.
icinede var olan xinetd dizinindeki dosyalardan birinin icerigini yazmak.

 socket_type
 user (non-internal services only)
 server (non-internal services only)
 wait
 protocol

vs.vs...(xinetd.conf icin bkz: man xinetd.conf) server kismina sunucu
uygulamasini baslatacak komutu tam yolu ile beraber yazmak gerekir. ayrintili
bilgiyi man xinetd ve man xinetd.conf komutlarinin ciktilarindan alabilirsiniz.

Gelelim en can alici noktaya. Neden apache,qmail gibi servislerin xinetd
ornekleri cok az veya yok? Cunku bu sekilde calistirmak verimli degil ve bu
sebeple onerilen bir yontemde degildir. Cunku xinetd mekanizmasinin calisma
sekli geregi xinetd ye dahil edilen servisler sistem acilisinda calismazlar.
onlarin yerine ilgili portlari dinleme isini xinetd (nam-i diger super-server)
yuklenmistir. Bu durum aslinda sistem kaynaklari acisindan faydali gorunmesine
ragmen, istek geldigi an sunucu servis baslatilacagindan sunucunun isteklere
cevap verme zamani (yani response time) uzun olacaktir vs...Bu sebeple web,
eposta vb sIk istek gelen/cevap suresinin onemli oldugu sunucu uygulamalarini
xinetd icinden calistirmak pek tercih edilen bir yontem degildir.

Sevgiler,

iyi calismalar,
Erhan Ekici