Re: [Linux-sunucu] Server a 2. SCSI disk eklemek

From: Mehmet Ekiz (ekizm@tbmm.gov.tr)
Date: Tue 29 Mar 2005 - 18:56:51 EEST

Merhabalar,
Anladığım kadarıyla siz mevcut bir dosya sistemine fiziksel disk alanı
eklemek istiyorsunuz. Bunun için LVM'e (Logical Volume Manager)
ihtiyacınız var. LVM ile tanımlanmış bir mantıksal bölüme, yeni bir
fiziksel bölüm kolayca eklenir. Sizin durumunuzda LVM baştan yapılmalı.
Aşağıya kısaca basamakları yazıyorum. ANCAK, her bir basamakta
kullanılacak komutların man sayfalarını iyice inceleyip sizin için en
uygun parametrelerle çalıştırmalısınız. özellikle fdisk ile çalışırken
herşeyi dağıtabilirsiniz dikkat edin.

Kısaca basamaklar şöyle:

1. Önce mevcut /var bölümündeki herşeyi yedekleyin.

2. Birbirine ekleyeceğiniz fiziksel bölümlerin türünü 8e ( Linux LVM )
yapın:

fdisk /dev/sda
7
8e
fdisk /dev/sdb
1
8e

2. LVM ile yeni bir volumeGroup yaratın:

vgcreate var_group /dev/sda7 /dev/sdb1

3. LVM ile yeni bir mantıksal bölüm yaratın:

lvcreate -n lvar var_group

4. Yeni mantıksal bölümü biçimleyin:

mke2fs -j /dev/var_group/lvar

5. Yeni dosya sistemini mount edin:

mount /dev/var_group/lvar /var

6. Yedekten /var'ın dosyalarını indirin.

 Beraber kullanacağınız fiziksel bölümleri bu Volumgroup'a ekleyin.
Sonra o volumegroup üzerinde bir mantıksal bölüm oluşturun. O bölümü
biçimleyip /var olarak mount edin. Yedeklediğiniz dosyaları indirin.