Re: [Linux-sunucu] /home/kullanici/public_html nasil ?

From: Oktay Özcengiz (oozcengiz@gmail.com)
Date: Wed 23 Mar 2005 - 14:29:02 EET

On Wed, 23 Mar 2005 10:34:29 +0000, Tarik Akcin <t_akcin@hotmail.com> wrote:

> <IfModule mod_userdir.c>
>
> UserDir is disabled by default since it can confirm the presence
> of a username on the system (depending on home directory
> permissions).
>
> To enable requests to /~user/ to serve the user's public_html
> directory, remove the "UserDir disable" line above, and uncomment
> the following line instead:
>
> UserDir public_html
>
> </IfModule>
>
> buda olmadi. Dogrusu nasil olmali ?
DİKKAT! Mesajınızdan olduğu gibi alıntı yaptım. Eğer httpd.conf
dosyanızın ilgili bölümü yukarıdaaktardığınız gibiyse tabii olmaz.
Orada açıklama bölümleri var o bölümleri öldürmelisiniz. Yani:
[...]

Biçiminde olmalı.
Ayrıca açıklamada söylendiği gibi açtığınız dizinin yetkileri önemli.

Bir de, bu tür durumlarda, ayarları yaptıktan sonra sunucu (root
haklarıyla) komut satırından başlatmakta yarar vardır. Program size
doğrudan ... numaralı satırda sorun olduğunu söyler. Yahut error.log
içersinden aldığınız hata mesajını izleyin.

Altta Debian Sarge üzerinden kendi httpd.conf dosyamın örneğini
ekliyorum. Kendi durumunuza göre özelleştirbilirsiniz.

<IfModule mod_userdir.c>
    UserDir public_html
    <Directory /home/*/public_html>
        AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
        Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
        <Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
            Order allow,deny
            Allow from all
        </Limit>
        <Limit PUT DELETE PATCH PROPPATCH MKCOL COPY MOVE LOCK UNLOCK>
            Order deny,allow
            Deny from all
        </Limit>
    </Directory>
</IfModule>

Buna ek olarak:
httpd.conf dosyanızda yahut o dosyadan referans alan modules.conf dosyanızda:

LoadModule userdir_module /usr/lib/apache/1.3/mod_userdir.so
gibi bir referans olup olmadığını kontrol edin. Eğer sözkonusu satırın
baştarafı "#" biçiminde kapalıysa, sadece o işareti kaldırın, dosyayı
kaydedin ve sunucu yebiden başlatın.

Umarım işinize yarar.