Re: [Linux-sunucu] cluster

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 23 Mar 2005 - 11:33:34 EET

> Selam,

> Kuurlması kolay ve yönetilmesi zor olmayan bir sistem. MySQL cluster ı hiç
> kullanmadım ama eğer dediğini yapabiliyorsa bu işte en etkin aracınız bu
> olacaktır. Aksayan yerleri yok mu var tabi.. Node lar arası yaşam
> sinyalleri interconnect olunan interface lerden geliyor. Eğer ext interface
> fail olursa sistem bunu farkedemiyor vs..

Zaten birden fazla interface kullanılıyor bunun için sadece ethernet değil
serial connectionlar da kullanılıyor. Benzer şekilde interfaceler de failover
olabilecek şekilde tasarlanıyor. Bunun yanında bu tür bir cluster da ne şekil
bir failover yönteminin kullanılacağı önemli bir dizayn faktörü. bir tane
master ve diğerlerini bunun slave leri şeklinde düşünüleceği gibi ring bir
yapı kurarak birbirinin ardı sıra cluster sistemleri kurulabilir. Ext
interface ise esasında load balancer tarafından monitor edilen bir sistem
olaak kurulması gerekiyor vs vs

Yapacağınızı belirlerken bu sistemin down olma süresinin size ne kadar
kaybettireceği ve bunu önlemek için sizin ne kadar harcamayı göze alacağınız
önemli.

Buna göre ise ön tarafa load balancerlar yerleştirip arkaya web sunucuları ve
bunların arkasına databaseleri koyabilirsiniz daha da arkaya storage
sistemler kurabilirsiniz. Bunların hepsini failover yapabilirsiniz.

Zaten arkada storage da fiber ler kullanacağınız için bunları da fiber switch
ler ile yedekli yapabilir ve multipath I/O kullanarak bir storageın down
olması durumunda diğerine farkedilmeden geçilebilmesini saplayabilirsiniz.
Tabii bunların yaparken cluster filesystemler kullanmanız gerekir.

Dolayısı ile yapmak istediğiniz şey 2 OEM makinada heartbeat ile cluster
yapmak ki bunu $1000 a 1 günde rahat rahat yaparsınız veya herşeyi failover
yapıp bahsettiğim storagelar vs ler ile $150.000 lık bir sistemi X günde
kurabilirsiniz. X gün diyorum çünkü sistem bu şekilde karmaşıklaştıkça
düşünmeniz gereken şey sayısı ve gerekli uzmanlık miktarı artacaktır.

Fakat bu sistemlerden biri size %90 update sağlar iken diğeri size %99.99
uptime sağlar.

Ne kadar uptime istiyorunuz ne kadar para harcayabilirsiniz? Bütün kriter bu
esasında sorunuzun cevabı için teknik kısımda herhangi bir problem yok.

PS: Doğan seni tekrar listelerde gördüğüme çok sevindim :)

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri