Re: [Linux-sunucu] Postfix gonderilen adres kısıtlaması

From: Serkan Kenar (serkan@ieee.metu.edu.tr)
Date: Fri 18 Mar 2005 - 00:28:59 EET

Enver Özdemir yazmış:
> selamlar,
> postfix te bir kullanıcının mail atarken to:, cc:, bcc: satırlarından
> herhangi biri yada üçünün toplamına mesela 40 (en fazla) mail adresi
> yazılmasını istiyorum. amacım kullanıcının spam yapmasını engellemek.
> boyle bir sey mumkun mudur, kullanan oldumu daha once.

smtpd_recipient_limit parametresinden ayarlanabilir. Ontanimli ayarda
sinir 1000'dir. Ancak bunun spam engellemek icin yeterli bir onlem
oldugunu dusunmuyorum. Bir seferde atamazsa, bir programla parca parca
da spam yapilabilir. Spam kontrollerini spamassassin ve amavisd ile
yaparsaniz daha basarili olabilirsiniz.

saygi, sevgi,