Re: [Linux-sunucu] qmailctl start / stop

From: Emre Erim (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 11:01:19 EET

Merhaba

diger maillerinizide gordum sorun aynen benim basimada geliyor zaman zaman
yanliz degilsiniz :)
dedigim gibi bu qmail le ilgili bir sorun degil degil birebir
svsscan yani supervise processi ile ilgili bir konu.

sizin yapmaniz gereken durdurmak istediginiz ki sizin durumunuzda bu
qmail-send processi durdurulmasini isterken supervise tarafindan yeniden
baslatilmasini engellemek.

supervise denen process sizin qmail prosesslerini kontrol eder ve eger
calismiyorsa durmussa vb durumlarda yeniden baslatir amaci budur.
ama sizin supervise sizin servisin durmasi icin verdiginiz komutu dikkate
almaz servis tamamen durmadan ve sizin servisiniz durmak icin beklerken onu
durmus kabul edip yeniden baslatmaya calisir sizin sorununuzda bu zaten
.biraz karisik olduysa kusura bakmayin.

yapmaniz gerekenler

/service/qmail-send/ dizinine gidin
touch down
yazin

supervise servisi qmail-send i dinlemeyi durduracak

qmailctl stop yazin

bekleyin

yeniden qmailctl stat yazin duruma bakin eger tum servisler durmus sekilde
ise ve ps axf sonucunuzda herhangi bir qmail processi gozukmuyorsa
yarattiginiz "down" dosyasini silin

qmailctl star diyin

yok eger qmailctl stat sonucu wanting down vb gibi seyler soyluyorsa

ps axf |grep qmail yazin
ilgili qmail zombie processlerini bulun
ki bunlari hemen farkedeceksiniz zaten ve onlari kill -9 ile oldurun

sonra down dosyasini silip servislerinizi yeniden baslatim

qmailctl start ile .

Bu olayin asil olma sebebine gelince benim tespit ettigim kadari ile eger
sistem calisirken elle mail kuyruguna mudahele edilirse meydana cikiyor
sorun.
Ornek olarak vermek gerekirse diyelimki webmin ustunden qmail modulunu
kullanarak sistem calisirken que den 1 kac mail sildiniz sistem bu duruma
gelebiliyor.

bunun onune gecmek icin qmailrocks sitesinin appendix veya extras gibi en
son kurulum asamasindan sonra olan bolumunde qmail queue handle scripti var
onu kullanmanizi tavsiye ederim

Emre Erim