Re: [Linux-sunucu] cevap vermeyen uzak sunucu icin oneri

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Thu 10 Mar 2005 - 18:27:10 EET

>Cep telefonu harcamak yerine belki LAN I/O interface'e sahip
>uygun bir mikroislemci uzerine program yazmak daha
> ucuza cikabilir :)

bir sisteme uzaktan bağlanmanın çok fazla yolu olmadığı için
yapılabilecekler azalıyo
kısaca yollar

GSM teknolojisi ile ;
    artı yanları ;
         + ucuz
         + uygulaması kolay
    eksi yanları ;
        - operatör mesajlarında ne yapar bilemiyorum :)
        - bilgisayarlar etkilenebiliyor
        - stabil olduğu tartışılır ( ülkemizde rast gele numaralar yolu ile
arkadaş arayanlar düşünülürse)
        - aylık veya 3 aylık sabit gideri var
İnternet teknolojisi ile

    artı yanları ;
         + stabil
         + işini uzun süre kesin istisnasız yapar
    eksi yanları ;
         - ciddi elektronik bilgisi ve asembly bilgisi ister yada işlemci
teknolojisi hakkında bilgi
         - 1 ıp numarası ister
         - ip maliyeti doğar mutlaka :)
Telefon şebekesi
    artı yanları ;
         + ucuz
         + uygulaması kolay
    eksi yanları ;
        - sistem odasına telefon hattı çektirebilmeniz tartışılır :)
        - stabil olduğu tartışılır ( ülkemizde rast gele numaralar yolu ile
arkadaş arayanlar düşünülürse)
        - aylık sabit gideri var

bu projede en son nokta budur heral :)