[Linux-sunucu] qmail'de failure notice mesajlarinin iptali

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Thu 10 Mar 2005 - 16:25:06 EET

Merhaba,
qmail'de failure notice'lerin kuyruga atilmamasini nasil saglayabilirim ?

Ornegin, sistemde varolan bir virtual domainin, varolmayan bir kullanicisina
gelen epostalar icin geriye failure notice donuyor. Bunlari catch ettigim
zaman local bir eposta hesabina dusmesi icin yine kuyruga gitmesi gerekiyor.

Sunucunun trafigi yogun oldugu icin bu kuyrugu minimuma indirmek istiyorum.
rblstmpd destegi verdikten sonra bayagi bir rahatlama oldu. Fakat yine de
durumu daha iyi bir seviyeye getirebilir miyim diye dusunuyorum.

Bu konuda qmHandle gibi bir uygulama kullanmak ta istemiyorum. Cunku rblsmtpd
destegi ile calisan posta sunucusunun start/stop islemleri biraz uzun
surebiliyor. Uzun surmese qmHandle uygulamasini cron ile belli zamanlarda
calistirmayi dusunuyordum. Loglarda dikkatimi cekecek bir hata ya da uyari
bulamadim.

Sistemde qmail, vpopmail, pyzor, razor, procmail/maildrop, clamav,
qmail-scanner, spamassassin ve dcc gibi uygulamalar calisir durumda...

Sizler bu konuda ne onerirsiniz ?

Tesekkurler, hoscakalin.

Hakan POLATKAN <hakan@soulmaster.org>