Re: [Linux-sunucu] qmail'de bos icerikli eposta problemi

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Thu 03 Mar 2005 - 12:48:01 EET

Merhaba,

> Buyuk olasilikla spamd, spamc veya qmail-scanner.pl dosyasinin izinlerinde
> problem var. spamd veya spamc dosyasinin izinlerinde problem olma ihtimali
> daha yuksek.

Izinlerde bir problem oldugu dogruydu, duzelttim. Fakat duzeltmeme ragmen ayni
hata iletilerini loglarin arasinda gordum. spamc'nin sahibini ve grubunu
spamd yaptim. Yine olmadi. Suid bit seklinde de denedim, yine olmadi. :) En
son asagidaki sekli aldi.

x:~# ls -l /usr/bin/spamc

-rwsr-sr-x 1 spamd spamd 21440 2005-01-02 09:04 /usr/bin/spamc

x:~# ls -al /usr/bin/spamc

-rwsr-sr-x 1 spamd spamd 21440 2005-01-02 09:04 /usr/bin/spamc

x:~# ls -al /var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl

-rwsr-xr-x 1 qscand qscand 97751 2005-03-02
21:52 /var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl

qmail-scanner posta iceriklerini kontrol ediyor. Bunu
yaptigini /var/spool/qmailscan/ dizini altindaki loglardan ve working, tmp
dizinlerinden gorebiliyorum.

qmail-scanner testi yaparken karantinaya alinan postalarin iceriklerinde bir
bozulma yok. qmail-scanner'in elinden kurtulmayi basaran zavalli
postaciklarin icerikleri bos gidiyor.

x:~# ls -al /var/spool/qmailscan/quarantine/new/

toplam 16
drwxrwx--- 2 qscand qscand 6 2005-03-02 22:00 .
drwxrwx--- 5 qscand qscand 36 2005-03-02 21:46 ..
-rw------- 1 qscand root 344 2005-03-02 21:57 mail11097934464931032
-rw------- 1 qscand root 1619 2005-03-02 21:57 mail11097934464931046
-rw------- 1 qscand root 344 2005-03-02 22:00 mail11097936004931144
-rw------- 1 qscand root 1571 2005-03-02 22:00 mail11097936014931156

Asagida goruldugu gibi karantinaya alinanlarin subject ve body kisimlarinda
problem yok.

x:~# head -n 20 /var/spool/qmailscan/quarantine/new/mail11097934464931046