Re: [Linux-sunucu] nfs ile /usr paylaşımı

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 30 Jun 2005 - 11:17:30 EEST

Merhaba,

> sanırım soruyu pek açık soramadım. sunucu tarafında bir problem yok
> demiÅŸtim. yani herhangi bir sisteme girip " mount -t nfs server:/usr
> /usr " dersem mount edebiliyorum. benim derdim bunu açılış sırasında
> otomatik yapmak. ancak sistem açılırken /usr altındaki bazı dosyalara
> erişmeye çalıştığı için hata veriyor ve her nasılsa /usr ı mount
> edemiyor. fstab da syntax hatası olduğunu düşünmüyorum. zira aynı
> syntax ile başka bir paylaşımı mount edebiliyorum.

/usr ı fstaba koyuyorsunuz ama fstab açılışta ilk yapılan iş. O sırada ne
network var ne başka birşey ethernet kartı up olmadan fstabtakini nereden
mount edecek ?

Sorunu bu yüzden yaşıyorsunuz. fstaba koymak yerine networking scriptinin
sırasını öne alın ve hemen sonrasında kendiniz bir tane script koyup mount
ettirin.

Eğer SuSE kullanıyorsanız S5 de network enable olur bunun
sonrasında /etc/init.d/nfs scripti fstab dosyasını okuyarak mount işlemini
yapar. Bunun sırası da S10 dir.

hatta SuSE deki nfs scriptinden alıntı yapayım tam senin için düşünmüşler /usr
partition bazında.

# Mount all auto NFS devices (-> nfs(5) and mount(8) )
        # NFS-Server sometime not reachable during boot phase.
        # It's sometime usefull to mount NFS devices in
        # background with an ampersand (&) and a sleep time of
        # two or more seconds, e.g:
        #
        # sleep 2 && mount -at nfs &
        # sleep 2
        #
        # Note: Some people importing the /usr partition.
        # Therefore we do _NOT_ use an ampersand!
        #
          mount -at nfs

Bu şekilde yapın.

--