Re: [Linux-sunucu] Fwd: NFS problemi

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 23 Jun 2005 - 16:04:51 EEST

Merhaba,

> Merhabalar.
> Fedora 3,0 kurup uzerindede nfs ile bazý dosyalarý export ettim.Fakat IBM
> AIX lerden mount olmaya calýsýrken 1831-008 giving up on   hatasý verip
> duruyor.Bi turlu mount olamadým. bu sorunu nasýl cozebilirim.

Hata permission-denied hatası. Bendeki AIX dokümanlarından baktım.

NFS serverda izinlerin düzgün olduğundan emin olun. Linux tarafında da benzer
sorunlar yaşanabilir. Normalde baplantı kurulurken exports dosyasında secure
opsiyonu defaulttur. Bu ise <1024 portlardan bağlantı yapılmasını ister.
Yüksek portlardan bağlantı yapılmaya çalışılması durumunda izin vermez.

Bu yüzden exports dosyasında bunu disable etmek için

paylaşım makina(insecure)

şeklinde yazmanız gerekir. Sonrasında düzelir.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri