Re: [Linux-sunucu] RHEL 4, MySQL 4.1.10 ve Türkçe sorunu

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 21 Jun 2005 - 11:03:39 EEST

On Thu, 16 Jun 2005, Osman Demirhan wrote:

> [...]
>
> satırı eklenir. (Kaynak:
> http://tr.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php)
>
> [mysqld_safe] kısmında da
>
> default-character-set=latin5
>
> satırının olması gerekir.
>
> mysql komutu ile bağlantı yapıldığında istemci bağlantının latin5 olması için
> de my.cnf dosyasına
>
> [client]
> default-character-set=latin5
>
> satırları eklenebilir.
>
> Yaptığımız denemelerde bu ayarlarla 3.23.58 mysql'den alınan veritabanlarına
> PHP ile sorunsuz okuma ve yazma yapılabilmektedir.

Geç yanıt için kusura bakmayın. Dediklerinizi aynen uyguladım ama
sorunlarım devam ediyor:

mysql> select ilce from ilceler where il='İZMİR' order by ilce;
ERROR 1267 (HY000): Illegal mix of collations (latin1_swedish_ci,IMPLICIT)
and (latin5_turkish_ci,COERCIBLE) for operation '='

Hatta sizin dediklerinize ek olarak

ALTER DATABASE vt_adı DEFAULT CHARACTER SET latin5 COLLATE
latin5_turkish_ci;

yazmam gerekti. show variables ile baktığımda ilgili herşey doğru gibi:

| character_set_client | latin5
| character_set_connection | latin5
| character_set_database | latin5
| character_set_results | latin5
| character_set_server | latin5
| character_set_system | utf8
| character_sets_dir | /usr/share/mysql/charsets/
| collation_connection | latin5_turkish_ci
| collation_database | latin5_turkish_ci
| collation_server | latin5_turkish_ci

swedish nereden geliyor, bilemiyorum :(

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com.tr http://www.gunduz.org