[Linux-sunucu] dns sorunu

From: Barış Metin (baris@uludag.org.tr)
Date: Tue 21 Jun 2005 - 01:35:51 EEST

Merhaba,

Aşağıdaki bölümü liste arşivlerinden aldım. Bahsi geçen kitabın yazarlarından
biriyim ve aşağıdaki hatalı bilgiyi düzeltme gereği hissettim.

> Okuduğunuz kitap yanlış bilgiler içeriyor. Daha düzgün kitaplar okuyun önce.
>
> makinada dns server koşsun veya koşmasın nereden sorgulama yapılacağını
bilmek
> için /etc/resolv.conf dosyasında tanımlama yapılması gerekir.

Bu bilgi yanlış. Her ne kadar yapılandırma dosyasının verilmesi önemle
belirtilse ve gerekli olduğu söylense de. Program kodunun davranışı kitapta
anlatıldığı gibi, yapılandırma dosyası boşsa yerelin kontol edildiği yönünde.

Önce dolu bir resolv.conf, daha sonra da boş bir resolv.conf ile aşağıdaki
strace çıktılarından parçalar bunu ispatlıyor.

--- resolv.conf dosyası dolu ---
sendmsg(20, {msg_name(16)={sa_family=AF_INET, sin_port=htons(53),
sin_addr=inet_addr("192.168.1.1")}, msg_iov(............

--- resolv.conf dosyası boş ---
sendmsg(20, {msg_name(16)={sa_family=AF_INET, sin_port=htons(53),
sin_addr=inet_addr("127.0.0.1")}, msg_iov(1)=[{"c\35\1\0\0\1\0.........

Glibc içerisinde yorum satırları ile de durum ifade edilmiş.

 * Set up default settings. If the configuration file exist, the values
 * there will have precedence. Otherwise, the server address is set to
 * INADDR_ANY and the default domain name comes from the gethostname().

Kod;

#ifdef USELOOPBACK
        statp->nsaddr.sin_addr = inet_makeaddr(IN_LOOPBACKNET, 1);
#else
        statp->nsaddr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
#endif

Kısaca kitap bu konuda hatalı değil.

iyi çalışmalar,

--