Re: [Linux-sunucu] Telnet de Fon ksiyon tuşları?

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Mon 20 Jun 2005 - 14:29:08 EEST

Selam,

> Baglandiginiz taraftaki (hedef) "termcap" dosyasinda duzenleme
> yapmaniz gerekir. Bu durumda SunOs tarafinda duzenleme yapmalisiniz.

Hımm bir düşüneyim bakayım ben bu işi 5 yıl önce yapmış idim. Nasıl yapmıştım.
Evet hatırladım. Düzenlemeyi Linux tarafından yapın.

> Bir baska denenebilecek sey; Linux tarafindaki termcap'in ilgili
> ("linux") tanim blogunu kopyalayip, SunOs tarafindaki termcap'in en
> sonuna yapistirmak olabilir. Bu durumda export TERM=linux seklinde
> deneyebilirsiniz.

Bunu yaptığınız zaman SCO tarafında çalışacak olan programa terminal tipini
linux olarak kullandırmayı söylüyorsunuz ki bunu yapmak programlarda
sorunlara yol açıyor. Bunun yerine bağlandığınız zaman makinaya

echo $TERM

şeklinde terminal tipini almak ve bundan sonra oraya bağlanırken önce terminal
tipinizi Linux da export TERM=XXX şeklinde yapıp gerekli olan Fonksiyon
tuşları atamalarını aldıktan sonra termcap üzerinde değiştirmek ve telnet
yapmadan önce yine export TERM=XXX şeklinde karşı tarafın terminal tipini
verip modifiye ettiğiniz Linux taki terminal tipi ile bağlanıp orada
işlemleri yapmak çok daha uyumlu olacaktır.

Ben böyle yapmış idi.

SCO üzerinde veya diğerleri üzerinde programın çalışmasını etkileyebilecek
değişiklikler yerine Linux tarafını uyumlu hale getirmek daha iyi oluyor.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri