[Linux-sunucu] RHEL 4, MySQL 4.1.10 ve Türkçe sorunu

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 15:05:42 EEST

Merhaba,

Bu soruyu sormadan önce ciddi derecede araştırdım ama ben bittim artık;
umarı liste üyelerinden birisi biliyordur soracağım sorunun yanıtını.

Red Hat Enterprise Linux 4 üzerinde MySQL 4.1.10 çalıştırıyoruz. MySQL
3.23.58'deki verileri buraya aktardık sunucu güncellemesi sırasında. Ancak
Türkçe harf sıralamasında sıkıntı yaşıyoruz. Bir türlü düzgün sıralanmadı.
Bir şekilde sıralama düzeliyor ama o zaman da Türkçe harfler gözükmüyor.

show variables; ile aldığım çıktı şu şekilde:

| character_set_client | latin1
|
| character_set_connection | latin1
|
| character_set_database | latin5
|
| character_set_results | latin1
|
| character_set_server | latin5
|
| character_set_system | utf8
|
| character_sets_dir | /usr/share/mysql/charsets/
|
| collation_connection | latin1_swedish_ci
|
| collation_database | latin5_turkish_ci
|
| collation_server | latin5_turkish_ci

Bir türlü hepsini Türkçe için uygun hale getirmeyi beceremedim :(

my.cnf içinde ilgili satırlar şu şekilde:

[mysqld]
default-character-set=latin5
default-collation=latin5_turkish_ci

[safe_mysqld]
character_set_connection=latin5
collation_connection=latin5_turkish_ci
default-character-set=latin5
default-collation=latin5_turkish_ci

Sorum şu: Bu sorunu nasıl aşarız? MySQL 3'e de dönemiyorum zira o zaman da
buna bağlı tüm paketlerin değişmesi gerekli (PHP'ye kadar) ve bu da
up2date'i bozacak.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com.tr http://www.gunduz.org