[Linux-sunucu] tar ile yedekleme..

From: Ali Ö. GÖKSU (rd@metaform.com.tr)
Date: Fri 03 Jun 2005 - 11:02:26 EEST

Öncelikle echo- mail kombinasyonunu süper kullanan ve bana öğreten
arkadaşlara teşekkürler...

Tar ile samba paylaşımı yaptırdığım ve bir takım sistem klasörlerini
yedeklemeye çalışıyorum:

1- Acaba o sırada açık olan ve kullanılan dosyaları da arşive dahil edermi?
yoksa ayrı bir parametre mi kullanmam gerekir? Açık olan dosyalardan dolayı
hata vermesin ve arşive alsın istiyorum.

2- Arşivlemek istediğim bazı klasörler sadece roota açık. Ve ben güvenlik
nedeni ile Crondan çalışacak olan (İçinde tar ile sıkıştırma yaptığım)
script in root hakları ile çalışmasını istemiyorum. Nasıl bir çözüm
bulunabilir? Yani hem root hesabı kullanmayacağım, hemde root klasörlerinide
arşive alabileceğim.

Linuxlu rüyalar.....

Ali GÖKSU