RE: [Linux-sunucu] imap kurulumu ile ilgili

From: Bahadir Kiziltan (b_kiziltan@hotmail.com)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 13:03:36 EEST

Selam,

LDAP server kurmanız gerekiyor. Openldap guncel dagitimlar ile geliyor.
Kontrol edip yoksa sisteminize ekleyin. Openldap için konf. dosyası
(slapd.conf) içinde ortamınıza uygun değişiklikleri yapın. Benim test
ortamında bu dosya aşağıdaki gibi...

include /usr/local/etc/openldap/schema/core.schema
include /usr/local/etc/openldap/schema/cosine.schema
include /usr/local/etc/openldap/schema/inetorgperson.schema
include /usr/local/etc/openldap/schema/misc.schema

pidfile /usr/local/var/slapd.pid
argsfile /usr/local/var/slapd.args

moduleload back_bdb.la

#allow bind_v2

database bdb
suffix "dc=abc,dc=net"
rootdn "cn=root,dc=abc,dc=net"
rootpw abc123
directory /usr/local/var/openldap-data
index objectClass eq

Ortamdaki LDAP sunucuyu mail client'lara (Outlook Express) basit bir adres
defteri sağlamak için kullanıyorum. Yukarıdaki içerikte distinguished name
olarak "abc.net" belirtilmiş. LDAP sunucu üzerinde yazma yetkisine sahip
kullanıcı adı root ve şifresi ise "abc123". Basit bir adres defterinde neler
bulunmalı? İsim, soyisim, e-mail, telefon. Tüm bu değişkenler LDAP açısından
bir attribute olarak isimlendirilir. Bu attribute'lar şemalar içindedir. Bu
nedenle kullanacağınız attr. dahil olduğu şemayı bilmelisiniz ve bunu konf.
dosyası içine eklemelisiniz, en üstteki include ile başlayan satırlar (dosya
yolu farklı olabilir). Değişiklikleri ortamınıza göre yapın ve openldap
servisini yeniden başlatın.

Bir sonraki aşamada LDAP sunucuya kayıtları girmek gerekiyor. Bunu sağlayan
komut satırında çalışan araçlar olduğu gibi grafik arayüzlerde
bulunmaktadır. Tavsiyem ilk aşamada çok bilinen bir araç olan java tabanlı
LDAP Browser'i kullanmanızdır. Aşağıdaki linkten download edebilirsiniz.
Çalıştırabilmek için Java Runtime Env. kurulmuş olmalı.

http://www-unix.mcs.anl.gov/~gawor/ldap/download.html

Bağlantı kısmında karşınıza çıkacak host kısmına LDAP sunucunun ip adresini,
base dn kısmına yukarıdaki suffix'i (aynı formatta), manager kısmına yetkili
kullanıcıyı (cn=root formatında) ve şifreyi (abc123) girip bağlantıyı kurun.
Yukarıdaki import menusunu kullanarak kullanıcıları ve adres defteri için
gerekli ou yu gireceğiz. Aşağıdaki içeriği bir metin dosyası olarak
saklayın. Burada ou attr.(organizational unit) için adresdefteri ismini
seçtik, bunu LDAP'a kaydettik ve hemen bu ou altına kendi kullanıcımızı
yarattık. Artık ldap sunucuya eklenen kayıtları görebilirsiniz.

----------------
dn: dc=abc,dc=net
dc: abc
objectClass: top
objectClass: dcObject
objectClass: organization
o: ABC.Net

dn: ou=adresdefteri, dc=abc,dc=net
ou: adresdefteri
objectClass: top
objectClass: organizationalUnit

dn: cn=Bahadir Kiziltan,ou=adresdefteri, dc=abc,dc=net
mail: bkiziltan@abc.net
mobile: 0533 XXX XX XX
ou: addressbook
givenName: Bahadir
objectClass: top
objectClass: person
objectClass: organizationalPerson
objectClass: inetOrgPerson
sn: Kiziltan
cn: Bahadir Kiziltan

Son aşamada kullandığınz mail client için bir LDAP sunucu ekleyin. Bir
yerlerde search base türü bir kutu varıdr. Oraya artık LDAP ağacının
neresinden aramayı başlatmak istiyorsanız onu yazın. Bizim örnekte
(ou=adresdefteri,dc=abc,dc=net) şeklinde olması gerekiyor. Bundan sonra
kullanıcı listesine ulaşabilirsiniz.

Umarım işinize yarar.

Bahadir.