[Linux-sunucu] samba ve open office ...

From: yusuf karagol (yusuf.lkd@gmail.com)
Date: Fri 22 Jul 2005 - 22:47:03 EEST

Bir kaç gündür samba ile uğraşıyordum. İki tane fedora core 3 sistem
arasında bağlantı denedik. Bahsettiğiniz soruna benzer soruna benzer
-isim ile değil, ip ile erişim- benim de başıma geldi. İki makinenin
özellikleri aynı, ikisinde de aynı cdler ve aynı paketler
kullanılmasına ve aynı ayarları yapmamıza rağmen, birine isim ile
ulaşabiliyoruz, diğerine isim ile değil sadece ip ile ulaşabiliyoruz.
ip'ler dhcp ile alınıyor ve isim ile ulaşılabilene daima aynı ip
atanmasına rağmen, diğer bilgisayara her seferinde farklı ip
numaraları atanabiliyor. Şu anda farklı olarak görebildiğim tek şey
bu...

Sorduğunuz sorularla ilgili olarak da -biraz yüzeysel olacak ama-:
* smbmount'u denedik, genelde nautilus (gnome'da) ile bağlanıyoruz, bi
sıkıntılarını görmedik.
* sunucu ve istemcinin workgroup değerleri aynı. Bu şart değil
sanırım, hızlı erişim için olduğunu okumuştum sanki.
* iki bilgisayardaki kullanıcı isimleri birbirinden farklı.

Bir de, linux kullanıcı şifresi ile samba şifresini eş tutmak
istiyoruz, nasıl olabilir?