[Linux-sunucu] samba ve open office

From: Ali Ö. GÖKSU (rd@metaform.com.tr)
Date: Thu 21 Jul 2005 - 12:07:29 EEST

Daha önce ağdaki windows makinalardan dolayı ofis dosya paylaşımını samba
ile (suse 9.2 üzerinde) yapıyordum. Şimdi makinaları birer birer linuxa
geçirmeye başladım.

Ama suse nin samba clienti ağı göremiyor.
Swat ile global ayarlardan wins server olarak suseyi tanıttım ve grup adını
girdim. Konquerordan direk smb://server/klasör yazarak ulaşabiliyorum ama
şimdide mesela Klasör dizinine tıklayarak giremiyorum, hata veriyor. Klasör
içindeki bir dosyayı açtığımda ise open office ile değişiklik yaptıktan
sonra tekrar kaydetmek için smb://server/klasör yoluna ulaşamıyorum.

Windowslarda problem yok.

Nerede hata yapıyorum acaba?

2. Konu:

Acaba tüm makinaları linuxa geçirsem ve Nfs paylaşımı ile ofıs dosyalarını
paylaştırsam daha mı iyi olur? Bazı kullanıcılar bazı klasörleri sadece
okusun; bazıları ise hem okusun, hem yazsın istiyorum.

Selamlar;
Ali Göksu