[Linux-sunucu] mail sunucu çalışması

From: Osman Yozgatlıoğlu (osman.yozgatlioglu@datassist.com.tr)
Date: Tue 05 Jul 2005 - 18:22:36 EEST

Selamlar arkadaşlar,

debian sarge üstüne kurulu postfix mail sunucumuz var, iki tane.
birisi isp'de duruyor, diğeri yerel ağda ve üstünde fazladan
courier-imap var.

yerel ağdaki sunucu ile isp'deki sunucuyu beraber çalıştırmak amacım.

bunun için iki yöntem buldum;

birincisi isp'deki mail makinasında @domain aliası tanımlayarak
periyodik olarak yereldeki sunucudan fetchmail ile gelen mailleri yerele
çekmek. her kullanıcı için şifreleri ayrı ayrı fetchmailrc dosyasına
işlememek için mecburen multidrop kullanmam gerekiyor. ama aynı domainde
birden fazla kişiye gönderilmiş maillerde epey sorun çıkıyor. mail kaç
kişiye gönderilmişse herkese o kadar kopya gidiyor. çözümünü bulamadım.

ikincisi isp'deki mail sunucusunu relayhost olarak tanımlayıp dns
kayıtlarında ikinci öncelikli mx kaydı olarak göstermek. ilk öncelikli
mx ise yereldeki sunucum olacak. bana mail göndermeye çalışanlar
öncelikle yereldeki sunucuyu deneyecekler. herhangi bir yerel bağlantı
sorununda ise isp'deki sunucuya yönlenecekler. yereldeki sunucu etrn ile
gelen mailleri alacak. şu anda böyle çalışıyor

ilk seçeneği denememdeki sebep şu idi; eğer mailler önce isp'deki
sunucuya gelirse orda virüs ve spam testinden geçecekler ve yerel ağa
süzülmüş mailler fazla trafik oluşturmadan gelebilecekti. isp'deki
spamassasin'i fazla agresif olmayan modda çalıştırıp gelen spamlarin
%50'sini silebilsem, geri kalanı da yerel sunucudaki spamassassin'de
daha agresif bir modda sadece işaretleme yaparak kullanıcıların
süzmesini sağlayabilecektim.

sistem şu anki haliyle benim testlerime göre çalışıyor. bu gibi bir
durumda başka ne alternatiflerim olabilirdi? veya yaptıklarımda yanlış
birşeyler var mı acaba?

görüş ve önerilerini bildirecek arkadaşlara teşekkürler,
Osman