[Linux-sunucu] mail server

From: AHMET ATES (a.kare.a@gmail.com)
Date: Mon 04 Jul 2005 - 17:42:41 EEST

daha once mail server kurmaya calistigimi ancak bunda bi takim
sikintilar yasadigimi sorularla burada dile getirmishtim. uzun
ugraslar sonunda mail server kurmanin en kisa yolunu buldum. bunu
sizlerle paylasmak istedim. Bu cozumu bana oneren Baris DINC e de
tesekkur ederim.

yapmaniz gereken minimum bir SUSE SLES 9.0 kurup

wget -r -l1 http://www.fruitsalad.org/kolab/server/beta/kolab-server-2.0-rc-3/ix86-suse9-kolab/
./obmtool kolab
(bu islme bayaa uzun surmekte)

ile kolaba ait dosyalari indirmek (uzun surebilir)

/sbin/service httpd stop
/etc/rc.d/init.d/xinetd stop # to stop imaps
/etc/init.d/sendmail stop
chkconfig sendmail off
/kolab/etc/kolab/kolab_bootstrap -b
  - bu islemi yaparken size bazi sorular soracaktir uygun bi sekilde
cevapladiktan sonra

/etc/init.d/kolab start

sorada kolab i kurdugunuz server a

https:// yada hostname>/admin
alin size spami antivirusu ile shared folder lari global address
defteri ile komple bir mail server cozumu.