Re: [Linux-sunucu] hylafax - hosts.faxd

From: Baris Ozyurt (baris@flaptour.com.tr)
Date: Mon 31 Jan 2005 - 08:20:19 EET

Merhaba kendim,

HylaFax' in artik sadece IP ile erisim yapilandirmasi yapamayacigini
ögrenmis bulunuyorum. Google kayitlasin da bir daha ihtiyacim olursa
hemen bulayim diye nasil yaptigimi buraya yaziyorum :-)

Eger tek bir kullanici adi ile bir agdaki tüm istemcilerin HylaFax
kullanmasi isteniyorsa önce administrator yetkileri olan bir kullanici
tanimlamak gerekiyor (ben adini root koydum, parolasi da mesela 123456
olsun):

# faxadduser -a 123456 -p 123456 root

daha sonra hosts.hfaxd dosyasina asagidaki satirlari ekledim :

@127.0.0.1$
@192.168.1+$
#@192.168.1.130$
^root@::YM5oHtXfuWR0o:.ZBhN6Va7nSS6
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^-> bu satiri faxaduser eklemisti
zaten.

Bu sayade 192.168.1.0/24 networkundeki root:123456 seklinde sunucuya
erismeyi talep eden tüm istemcilere HylaFAX izin verecektir.

Sevgiler,

Baris Ozyurt