[Linux-sunucu] [Linux-ag] Qmail de Allow ve Deny

From: Ahmet Baba (ahmet@babanet.net)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 11:57:22 EET

Merhaba Arkadaşlar,

            Listeye yeni üye oldum ve umarım şu anda doğru yere mesaj
atıyorum. Benim sormak istediğim şu anda host makinamın başı spamlarla
dertde ve şu an çözüm için makinanın Qmailini stop ettim ve mail serveri
diğer makinaya taşıdım. Bu durumda ise makinadaki form mail ler çalışmıyor.
Formmail scriptlerinde de mail server IP i girebileceğim, bu şekilde ayar
yapıp diğer makinadan çıkış yaptırıp form un emaile atılmasını sağlayan bi
script bulamadım. Şu anda da binlerce mail qmail de beklemede.

Benim şu an istediğim.

1- Beklemede olan tüm mailleri (ki bunlar spam emailleridir) bunları
komple silmek

2- Qmail e ayar yaparak tüm gidecek olan mail domainlerini engellemek
sadece bir emaile email atılmasına izin vermek (ki bu mail benim web
sayfasındaki mail formlardaki sitelerin adminlerinin mailleri olacaktır)

Yani yapmak istediğim ayarın mantık olarak Qmail in göndereceği tüm mailleri
deny edecek

Sadece benim belirlediğim maillere allow edecek bi ayar. Ve bu ayar gelen
mailler için değil makinadan çıkan "outgoing" mailler için olacak.

Ne diyorsunuz? Böle bişey mümkün olmalı sanırım. En erken zaman da
cevabınızı bekliyorum, Ticari olan sayfalar makinada mevcut ve sanırım bir
mağduriyet söz konusu. İlk istediğim de önemli çünkü beklemede olan
maillerin gitmesini beklemek istemiyorum formdaki maillerin gitmesi için. IP
nin block olmasını istemiyorum, Spam Listlere girmesini istemiyorum bu
yüzden önce onları da komple silip iptal edecek bi komuta ihtiyacım var.
Yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılarımla

Ahmet Baba