Re: [Linux-sunucu] mail ve web server kurulumu

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 24 Jan 2005 - 13:18:04 EET

Cagdas Funda wrote:

> Merhaba,
> Sormus oldugunuz sorularin kisa veya hizli cozum ureten bir cevabi
> yok. Bu sorulariniz icin size http://www.belgeler.org/ adresini
> tavsiye ederim. Burada kuracaginiz sunucular icin cok verimli turkce
> dokumanlar bulabilirsiniz.
>
> Bunun disinda (burada kesinlikle bir dagitim tartismasi baslatmak
> istemem) suse 9.2 yerine debian kullanmanizi tavsiye ederim.
>
> Not: Apache+Postfix akillica bir secim. Yarin oburgun webmail kurmak
> istediginizde cok rahat halledebilirsiniz.

ben qmail kullaniyorum. eger siz de qmail i dusunurseniz,
www.qmailrocks.org da webmailinden spam virus kurulumuna kadar a dan z
ye kurulumu anlatiyor. ayrica www.enderunix.org da qmail icin farkli
kurulum belgelerini bulabilirsiniz. hatta enderunix.org un spam ve virus
korumasi icin gelistirdigi kendi yazilimlari da tercih edebilirsiniz. en
azindan bir alternatif olarak bu siteleri incelemenizi oneriyorum.

dagitim olarak tartismanin bence de bir anlami yok. onemli olan stabil
ve guncellenebilir olmasi. bu ozellikleri sunan herhangi bir dagitim bu
ise uygun bence. hatta stabilite icin linux degil de freeBSD dahi tercih
edilebilir.

iyi calismalar.