Re: [Linux-sunucu] sunucu değişimi ve program ihtiyacı

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Sat 22 Jan 2005 - 21:00:57 EET

Bu dediginiz islerin tamamini GNU/Linux altinda yapan programlar mevcut.
Ayrıca bu tip Windows altındaki programların GNU/Linux altındaki
muadillerini listeleyen bir site vardı ama bulamadım şimdi... Ah
buldum...

http://linuxshop.ru/linuxbegin/win-lin-soft-en/

Not: Sonradan farkettim, mesaja türkçe karakterler olmadan başlayıp
türkçe karakterlerle bitirmişim... Aferin bana...

Sat, Jan 22, 2005 at 08:39:20PM +0200 Tarihinde Erkan BALABAN DemiÅŸki :
> Selamlar;
>

> Şirketteki makinaları linux'a geçiriyorum. Ancak aşağıda belirttiğim işleri
> linux ta yapabilecek yazılımlara ihtiyacım var. Hangi yazılımları kullanmamı
> önerirsiniz?
>

> Firewall:

iptables. Kernelin içerisinde geliyor. Uygun bir belgeyi
http://iptables-tutorial.frozentux.net adresinde bulabilirsiniz. Ana
sayfası: http://www.netfilter.org

> Mail sunucu:

Benim önerim Postfix olacak. Hem kurulumu, hem kullanimi kolay. Hem de
Hizli ve guvenli. http://www.postfix.org
Alternatifleri:
http://www.qmail.org
http://www.exim.org

Ayrica sanirim IMAP ve POP3'te istersiniz. Onlar icin de Cyrus var.
http://asg.web.cmu.edu/cyrus/imapd/

> Printerların paylaşımlı kullanımı:

Samba, eger client makinalar da GNU/Linux olacaksa CUPS

> Mail okuma ve takvim iÅŸlemleri (her ikisini beraber saÄŸlayan bir program da
> olabilir ayrı ayrı da olabilir).

Evolution ayrica eger paylasilmis takvimler isterseniz Apache + WebDAV
http://www.gnome.org/projects/evolution/
http://httpd.apache.org/

> Browser (firefox alternative olarak aklımda) :

Mozilla Firefox
http://www.mozilla.org/

> Şirket içi mesajlaşma (msn gibi şirket dışına çıkmadan mesajların gönderilip
> alınmasını istiyorum)

Jabber. Ister sirket ici mesajlasma icin kullanabilir, isterseniz
kullanicilarinizin msn, yahoo, icq baglantilari icin bir tur proxy
gorevi gordurebilirsiniz.
http://www.jabber.org

> Dosya paylaşımı (kullanıcılar kendi bilg. Daki verileri yedeklenmesi için
> başka bir makinaya gönderecekler):

Eğer istemciler arasında Windows varsa Samba, http://www.samba.org, eğer
sadece UNIX/Linux istemciler olacaksa NFS

> DVD / cd yazma programları:

K3B. Veya o kadar özelliğe ihtiyacınız yoksa Gnome altında Nautilus'un
CD yazma özelliği de işinizi görecektir.
http://k3b.sourceforge.net/

> Iki farklı makinada dosya senkronizasyonu yapan program(lar):

rsync. http://samba.org/rsync/ sanıyorum kendisi için güzel bir GUI
vs... mevcuttur...

> NOT: Yukarıdaki işlevleri yapacak programların web adreslerini de yazarsanız
> sevinirim.
>

> Şimdiden teşekkürler .
>

> Erkan BALABAN
> Bilgi İşlem Uzmanı