Re: [Linux-sunucu] Fedora Core 3, HAL Daemon'i

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Fri 14 Jan 2005 - 12:29:29 EET

Bildigim kadariyla smart ozelligi, harddisklerde bozulmaya baslayan
sektorleri tespit etmeye ve bu sektorlerdeki veriyi disk uzerindeki
backup sektorlere tasiyarak adreslemede artik yeni sektoru
kullanmanizi saglayan bir sistem.

IDE harddisklerin pek cogunda (sata'lar hakkinda bilgim yok) smart
ozelligi var bildigim kadariyla. Disk uzerinde backup sektor kalmayinca
(yani siz ureticinin koydugu yedek sektor kadar normal sektoru
bozdugunuzda) smart hatasi alabiliyorsunuz...

Harddiskinizin gercekten gidiyor olmasi ihtimali var gibi geliyor bana.

FC3'unuzun imajini "dd" vs ile baska bir fiziksel diske alma imkaniniz
varsa alip bir de oradan boot etmeyi deneyin, muhtemelen ayni
disk hatalarini tekrar almayacaksiniz...

Saygilar.