Re: [Linux-sunucu] reverse dns

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 13:48:02 EET

OKAN ARI wrote:

>bir sey daha soracagim, reverse dns kaydini domainim icin mi yaptiracagim?
>Peki sonra bu domaini ADSL ip'ye yonlendirmek istemiyorum ve web hizmeti
>yine hosting firmamda kalsin. Ben yalnizca mail gondermek icin ADSL
>kullanacagim. Bu durumda MX record'u mu arastirmaliyim?
>
>OKAN

merhaba,
bildigim kadariyla revere kaydi zaten host olarak yapiliyor. yani o ipye
karsilik gelen makina adini size bildiriyor, tabii nameserver da reverse
kaydi yapilmissa. mesela o ip icin makina.domain.com seklinde bir
reverse kayit yaptirabilirsiniz. sizin domaininizin nameserverinizde da
zone dosyasinda makina.domain.com makinasi icin o ip yi gosteren A kaydi
tanimlarsiniz. bu sekilde reverse ve forward kayitlari ayni olur. dns
kontrolunu bu sekilde yapan mail serverlar varsa onlar sizi
bloklamayacaktir. ancak bu konuya pek hakim degilim. ama farkli MTA lar
farkli yontemler kullanilabiliyor. ozelikle qmail icin spamlarla
mucadele icin bir ton birbirinden farkli yama ve yontem olabiliyor.

bu arada onceki mailde atladigim bir nokta var. tum ADSL ipleri sorsbsun
databasinde dinamik olarak gorunmuyor. mesela 85 ile ve 212 ile baslayan
bir kac ip yi kontrol etmistim, bunlar sorbs da kayitli degildi. ama bir
kac tane kontrol ettigim 81 ile baslayanlar tamamen bu grubdaydi.
sorbsun veritabaninindan cikartmak icin de sorbs, mx kaydi ve reverse
kaydi istiyordu yanilmiyorsam. iki farkli ip adresini sildirmistim.
birincisinde mail atmistim sorbsa, ikicincisinde ise bu mail olayini
kaldirmislardi ve web arayuzunden mx kaydi ve reverse kaydi kontrolu
yapiyordu, bu kontrollerde sonuc olumlu olursa ip listeden kaldiriyordu.
su an web arayuzunden sildirmeniz gerekiyor. ancak domain icin mx kaydi
sorunu olacak. belki bir alt domain tanimlarsaniz ve ona mx kaydi olarak
bu ipyi gosterirseniz olabilir.

onceki mailde de belirttigim gibi mynet superonline gibi mail hizmeti
veren yerler kendileri bir sekilde bloklamis adsl iplerini, sorbs
kullanmiyorlar. onlar icin bu servislere mail atip duzelttirmeniz gerekli.

iyi calismalar