Re: [Linux-sunucu] DNS kurulumu

From: Halil İbrahim Erkal (drerkal@gmail.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 09:53:47 EET

ben nasıl yaptım onu anlatayım, belki yardımı olur.
önce bir alan adı satın aldım. sonra www.dnspark.com sitesinde
ücretsiz dns kaydı yaptım. dnsparkın nameserverlarının isimlerini alan
adı aldığım yere bildirdim. onlar da kendi kayıtlarında alan adımı bu
ns'lara yönlerdirdiler. adsl modemimde nat ayarlarında 80 nolu porta
gelen istekleri server olarak kullanacağım makinanın (fc3 yüklü)
10.0.0.2 olan ipsine yönlendirdim. eğer modeminizin firewall desteği
varsa aynı işlemi burda da yapılması gerekiyor sanırım. ben modemin
firewalını ayarlayamadığımdan geçici olarak kapattım. domainim
çalışmaya başladıktan sonra siteme dışarıdan erişilebilirken içeriden
erişilemediğini hayretle gördüm. biraz araştırdım. modeme telnet ile
ulaşıp komut satırından 'ip nat loopback on' komutunu verdikten sonra
sorunum düzeldi. yalnız modemi kapatıp açtıktan sonra bu komutu
tekrarlamak gerekiyor. umarım bu bilgiler işinize yarar. kolay
gelsin..