Re: [Linux-sunucu] qmail

From: Gökhan ALKAN (gokhan@ps.kou.edu.tr)
Date: Thu 29 Dec 2005 - 10:21:05 EET

> Arkadaşlar;

Üç sorum olacak:

> 1-
      qmail de gönderilemeyen mailler için geri kullanıcıya
geri dönen
> bounce mesajları kendi istediğimiz gibi
düzenleme şansımız var mı.. Hi.
> This is the qmail-send
program at... diye devam eden mesajı değiştirebilir
> miyiz..Veya
gönderilemeyen mailler için hiçbir bounce mesaj
dönmesin
> şeklinde bir ayar yapabilir miyiz..
>
> 2- qmail de attach yaptığımız dosyaları zip'lemeden

gönderemiyoruz..attachlari dosya tiplerine göre sınırlayan şey
ne
> olabilir..Sistemde clamav ve spamassasin var bunlar olabilir
mi?.

> 3- Qmail serverımızda sürekli olarak
yaklaşık 10 mail bazen 15 mail
> saatlerce kuyrukta asılı
kalıyor..Bunun sebebi ne olabilir..
1-http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=368&lang=tr
2-bende
spamassassin ve clamav kulanıyorum ama ziplemeden attach yapabiliyorum
sorun olmuyor bu konuda biraz daha detay verebilirmisiniz ayar yada ne
yaptınız gibi?
3-olabilir bu sayı cok yüksek deil  bu gibi
bir durumda "/var/qmail/bin/qmail-qread"  ile bir baksanız
kimden kime gibi spamli firüslü gibi?