[Linux-sunucu] Qmail SMTP AUTH problemi

From: yok var (parcalabehcet2000@yahoo.com)
Date: Thu 15 Dec 2005 - 12:52:51 EET

Selam arkadaşlar,
 Centos üzerinde Qmail 1.03 + vpopmail kullanıyorum, herşey çok güzel tek bir problem dışında, qmail normal şartlarda relay e kapalı fakat "rcpthosts" da bulunan herhangi bir domain userına, gene kendi domaininindeki bir userdan smtp auth işlemi yapılmadan mail gönderilebiliyor, yani SMTP ye herhangi bir şekilde bağlanıp "rcpthosts" dosyası içindeki domainlere, gene o domainlere ait mail adreslerinden şifre kullanmadan mail atabiliyorum, burada nasıl bir çözüm olmalı ? birşeyi eksik mi yapıyorum ?

 /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run dosyası
 #!/bin/sh
 QMAILQUEUE="/var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl" export QMAILQUEUE
 QMAILDUID=`id -u vpopmail`
 NOFILESGID=`id -g vpopmail`
 MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming`
 LOCAL=`head -1 /var/qmail/control/me`
 if [ -z "$QMAILDUID" -o -z "$NOFILESGID" -o -z "$MAXSMTPD" -o -z "$LOCAL" ]; then
 echo QMAILDUID, NOFILESGID, MAXSMTPD, or LOCAL is unset in
 echo /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run
 exit 1
 fi
 if [ ! -f /var/qmail/control/rcpthosts ]; then
 echo "No /var/qmail/control/rcpthosts!"
 echo "Refusing to start SMTP listener because it'll create an open relay"
 exit 1
 fi
 exec /usr/local/bin/softlimit -m 40000000 \
 /usr/local/bin/tcpserver -v -R -H -l "$LOCAL" -x /etc/tcp.smtp.cdb -c "$MAXSMTPD" \
 -u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp recordio \
 /var/qmail/bin/qmail-smtpd mail.saog.net \
 /home/vpopmail/bin/vchkpw /usr/bin/true 2>&1