Re: [Linux-sunucu] linux cached memory nedir?

From: Bulent Tatlidil (bulent.tatlidil@gmail.com)
Date: Mon 12 Dec 2005 - 20:09:55 EET

Sizin cached olarak gordugunuz memory aslında kullanabileceginiz bir
hafiza alanidir.Free olarak dusunebilirsiniz. Linux'ta temel olarak
kullanilmayan memory bosa harcanmis olarak düsünülmüs. Yani free
memory var iken niye cok daha yavas olan disk cache (swap) kullanilsin
-/+ buffers/cache satırına dikkat ediniz, orada uygulamalar acisindan
bos ve dolulugu takip edebilirsiniz.

--
Bulent Tatlidil