Re: [Linux-sunucu] Re: Dansguardian

From: M. Emrah Ozcelebi (emraho@frame.com.tr)
Date: Mon 12 Dec 2005 - 13:40:28 EET

Hangi dagitimda kullanacaksiniz bilmiyorum ama DansGuardian paket
kurulumu yapıldıktan sonra (Debian ve Fedora'da deneme şansım oldu
sadece ve kurulum icin sadece apt-get ve yum programlarini kullandim)
konfigurasyonu çok kolay olan bir program.

Conf dosyalari oldukca genis aciklamalar ile dolu, ayar yapmakta zorluk
çekebileceğinizi zannetmiyorum. Yalnız optimum sonuç almak biraz deneme
yanilma ile gidiyor cunku pek cok farkli kritere gore filtreleme yaptigi
icin yanlislikla pek cok siteyi bloklamaniz mumkun.

http://urlblacklist.com/ adresinde DansGuardian icin de
kullanabileceginiz blacklistleri duzgun formatta indirmeniz mumkun.

Program ile ilgili sadce dansguardian.org'dan faydalandim su ana kadar.
  Tabi squid ve iptables ayarlari ayri hikayeler :)

Kolay gelsin,
M. Emrah Ozcelebi