Re: [Linux-sunucu] Sunucu

From: Web Developer (webdev90@googlemail.com)
Date: Fri 02 Dec 2005 - 08:53:41 EET

Cevaplar için teşekkürler.

Postfix için de gerekli ayarları - ki çok fazla konfigürasyon alternatifi
olduğunu duydum - doğru yapmayınca default durumda güvenlik açığı
olabileceğini söylemişlerdi. Benim dileğim basit bir SMTP server. Exim o
anlamda işimi görebilecek gibi. Ama tekrar incelicem.

Biraz araştırınca mail server olarak da Courier tüm bileşenleri ile birlikte
gelen bir çözüm gibi görünüyor. O anlamda sanırım en uygunu olacak.

Apache için ise çok rahatlıkla 2.x sürümünün sorunsuz olduğunu bugüne kadar
kullandığım web çözümleri içinde söyleyebilirim. Bir çok çok iyi bilinen
hosting firması da Apache 2.x kullanmakta zaten.

Web kısmından çok mail kısmı düşündürmekte beni.

Debian yada Ubuntu düşünüyorum. Bulduğum ilginç bişi de Ubuntu için bir de
server versionu varmış. Onu indiriyorum şu an test etmek için.

SSH tabi ki ana bağlantı yöntemi olacak. Ama hani alışkanlık VNC ile de
sunucuya ulaşınca bir güven hissi duyucakmışım gibi geliyor hala. :)

İlginiz için tekrar teşekkürler.