Re: [Linux-sunucu] ADSL bridge red hat

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Sat 27 Aug 2005 - 18:44:56 EEST

Konu sunucu degil linux-ag konusu...

Lutfen asagidaki dokumani bir "cookbook" olarak algilamayin.
Google ile arama yaptiktan sonra bu e-maille eksiklerinizi
kapatabilirsiniz.

1483 Bridged IP LLC ilk adim...
Modeminizin SHOWTIME moduna geldigini gorun.
Modemin DHCP sunucusu vs herseyini iptal edin, sadece interface
kalsin. (gerektigince yonetim maksatli baglanmak icin)
Linux tarafindan ADSL modeme giden interface uzerindeki IP adresini iptal
edin.
kimi yerlerde zorunlu degil diyor ama benim kurdugum konfigurasyonlarda
problem cikardi.

<code>
ipconfig eth2 0.0.0.0 <http://0.0.0.0>
</code>

Daha sonra kernelde pppoe destegi vermeniz ve rp-pppoe ile pppd'nin son
versiyonlarini
kurmaniz gerekiyor.

sonraki adim adsl-start :)

#***********************************************************************
# pppoe.conf
#

ETH='eth2'
USER='kullaniciadiniz@ttnet'
DEMAND=no
DNSTYPE=NOCHANGE
# DNSTYPE=SERVER olmali, ne yaptiginizi bilmiyorsaniz
PEERDNS=yes
DNS1=
DNS2=
DEFAULTROUTE=no
# DEFAULTROUTE=yes olmali, ne yaptiginizi bilmiyorsaniz
CONNECT_TIMEOUT=30
CONNECT_POLL=2
ACNAME=
SERVICENAME=
PING="."
PIDFILE="/var/run/$CF_BASE-adsl.pid"
SYNCHRONOUS=yes
CLAMPMSS=1412
LCP_INTERVAL=60
LCP_FAILURE=5
PPPOE_TIMEOUT=240
FIREWALL=NONE
# FIREWALL=MASQUARADE olmali ne yaptiginizi bilmiyorsaniz
LINUX_PLUGIN=rp-pppoe.so
PPPOE_EXTRA="mtu 1492 mru 1492"
PPPD_EXTRA="mtu 1492 mru 1492"