Re: [Linux-sunucu] Spam

From: serkan@cozum.com
Date: Fri 19 Aug 2005 - 04:46:44 EEST

Ender unix ins spamguard diye bir programı var.
Adres : http://www.enderunix.org/spamguard/

Program kısaca şöyle çalışıyor :
Günümüzde e-posta sistem yöneticilerinin hemen hemen en büyük problemi
spamdir. Bu yüzden EnderUNUX A takımı mail kayıt dosyalarınızı inceleyerek
buradaki tehlikeli aktiviteleri monitör eden bir program yazdı. SpamGuard
'in tek amacı etrafta spam yapmaya çalışanları durudurmaktır. Zamanla
program Qmail (syslog ve multilog) sendmail ve posftix 'i destekleyecek
şekilde yazıldı.

MANTIK :
spamGuard MTA log dosyalarınızı sizin belirleyeceğiniz bir aralıkta mesela
10 dakikalık bir zaman diliminde "from" kısmına göre tarar ve eğer bu
değişkenin değeri yine sizin belirleyeceğiniz bir değerden daha fazla
olursa SpamGuard bu adresi $BADMAILER dosyasına ekler. Böylece bu
kullanıcıdan gelecek sonraki tüm mailler engellenmiş olur.

Böylece spam postaları daha ileri gitmeden önlemiş olursunuz.

Ayrıca haklara sahip kullanıcılar için bir eşik değeri vazifesini görecek
ve bu kullanıcıya istediği kadar e-posta atmasını sağlayacak bir ignore
dosyası da mevcuttur.

(Tine aynı adresten alıntıdır. Umarım işinize yarar.