[Linux-sunucu] Cozulemeyen yavaslik (Gentoo)

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 16 Aug 2005 - 15:08:52 EEST

Merhaba,
 Ilginc bir hikaye, paylasayim istedim. Cozum bulamadim, tavsiyesi olan
olursa dinlerim, olmazsa da ben pes ettim :)
 2 tane, Apache2+MySQL4.1+PHP4 calistiran ayni ozellikte iyi donanimli
sunucu süsü verilmis PC var.
Uzerlerinde Gentoo yuklu (2.6.12-gentoo-r6)
 A makinasi diyelim, epey yuk kaldiriyor, hem apache-hit hem de
network-bit/sec olarak oldukca yogun, ama bana misin demiyor.
B makinasi diyelim, yuku onun da epey var, ama zora gelince pes ediyor.
Hatta sadece 5 kisi bagliyken bile A makinasindaki bir sayfayi 3-4 kat gec
veriyor.
 B makinasinda donanim problemi ihtimaline karsi baska bir PC'ye aktardim.
MySQL'i optimizasyon icin mysqldump-insert metodu ile tasidim. MySQL InnoDB
ve yuksek bufferpool degerleri ile calisiyor, teorik olarak disk-bound'dan
cpu-bound'a kaymis olmasi gerek. vmstat ciktisi bunu dogruluyor, disk
islemlerini azalttim.
 B makinasinda baska problemler de olabilir diye uzerindeki hizmetleri tek
tek durdurup baslattim, parametreleriyle oynadim, ama birazcik yukte direk
civitiyor. Tum servisleri kapatinca bile yavas geliyor.
 B makinasi uzerinde Gigabit ethernet karti var (onboard Marvell). Eski
donanimda da onboard Gigabit vardi (Realtek)
B makinasi'nin islemcisi Hyperthreading P4, eski donanimi da ayni islemcinin
biraz dusuk frekanslisiydi.
B makinasinin RAM'leri Kingston 400MHz (2x512), eski donanimi da aynisinin
farkli markaya sahip olaniydi
B makinasinin diski SATA. Eski diski IDE idi..
B makinasinin bagli oldugu ag anahtarini degistirdim, hatta direk omurga
gorevi goren anahtara aktardim, durum degismedi.
B makinasinin yeni donanimina ait Gentoo'yu sifirdan kurdum, tertemiz, -O3
-pipe -fomit-frame-pointer ile
 Donanim tarafinda bunlari yaptiktan sonra konfigurasyona egildim daha cok.
MySQL'i optimize ettigimden emin oldum (vmstat ciktisi ve CPU/RAM
yuku/kullanimi) Apache2 icin bazi degerlerden emin olamadim, ama daha fazla
yuku kaldiran A makinasinin conf dosyalarini aktardim, sonuc ayni.
 PHP4 tarafinda sorun olmasi ihtimaline karsi ini dosyalarini da tasidim,
sonuc degismedi. Zend optimizer A makinasinda olumlu, B makinasinda olumsuz
sonuc veriyor (ayni script ile)
 B makinasinin gerek eski gerek yeni donanimda A makinasindan tek farki
Hyperthreading islemcisi.
 Buraya kadar hala uzerindeki sitelerden kaynaklanan farktir gibi geliyor
anlatinca. Ama yanindaki makinadan B makinasina baglaninca sitelerin cok
hizli acildigini farkettim. Tum kullanicilari iptal edip bilinmez bir
porttan tek kullanici olarak kullandim, yine yavasti. Bir kac scriptin
calisma zamanini olctum, 1 saniyenin cok altinda olmasina ragmen sayfanin
bana gelisi 15-20 saniyeyi buluyordu (bekleyip bir anda degil, parca parca,
yarim yamalak) Tabi sadece konsol oldugu icin denemek gerek, guvenemedim tam
olarak
 Makinanin CPU, RAM, Load, disk aktivitesi, apache # connections, mysql #
queries, mysql # connections, netstat -n # connections ciktilarini takip
ediyorum, hicbir deger abarti bir sinira yaklasmiyor. RAM kullanimi 300
mbyte civarinda, swap kapali. Load hicbir zaman 0.3'i gecmiyor bile.
baglanti sayilari benim belirledigim sinirlarin cok altinda, # query A
makinasinin cok altinda
 MySQL altinda slow query'leri loglatiyorum. 1 saniyenin üstü slow'dur
dedim, gunde ancak bri kac tane slow query geliyor. Yani tablolarla ilgili
bir sorun da yok...
 Sistem loglarinda hicbir hata yok. Apache'yi loglar acik/kapali her turlu
denedim.
 Ama bilemiyorum anlatabildim mi ama A makinasi B makinasindan cok daha
hizli. B'de acilmayan siteyi A'ya tasiyorum, gayet hizli geliyor.
 Su an icin B makinasi onune eski donanimina squid kurup biraktim
accelerator olarak, gayet hizli oldu. Ama direk baglandigimda yine cok
yavas, squid'e (cachelenmeyen, salt metin uzun scriptler bile) cok hizli
geliyor
 Fikri olan var mi :)
 Sorun bence kesin ag ayarlariyla ilgili, ki tum degerler A ile ayni. Neyi
takip edeyim baska, gozumden kacmis performans dusurecek baska bir etken var
mi?
 Aklima gelen, hyperhtreading islemciden dolayi kerneli SMP kurdum. Onu mu
iptal etmeliyim :) Yoksa bir tane Realtek 8139 takip oyle mi deneyeyim bir
de...
 Beynimin firtinaya ihtiyaci var, el atarsaniz sevinirim...