RE: [Linux-sunucu] Sistem saati sapıttı ??

From: Ethem Bilgin (ethem@pozitron.com)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 14:53:02 EEST

Sistem Saatini UTC yaptiginiz zaman, sistem saatiniz greenwich saati ile ayni olur. Sistem local saati hesaplamak icin /etc/localtime bilgisini kullanir. Ornegin benim gentoo sistemde Turkiye icin

"ln -sf /usr/share/zoneinfo/Turkey /etc/localtime"

Komutu ile linux saatimi ayarliyorum. Boylelikle yaz tatili donemlerinde saat ayarlamalari sunucu saatini ayarlayarak degil aradaki kutuphanede yapilmaktadir. Genel olarak sunucu saatinin boyle dogrudan degistirilmesi saatte kaymalara sebep oldugu icin tercih edilmemekte. Eger sistemde windows da varsa mecburen localtime kullanacaksiniz.

Sistemin saatini senkronize etmek icin suse'de XNTP servisini yukleyin. Ayar dosyasina sadece sunucuyu girmeniz yeterli.

Google da "ntp suse howto" diye aratirsaniz sisteminiz icin gerekli dokumanlari bulacaksiniz.

SuSE'de ayrica /usr/share/docs/packages/xntp-docs/ klasorune bakabilirsiniz.

Ethem Bilgin