[Linux-sunucu] Samba 3

From: Depeche (mesut@metalyapi.com)
Date: Tue 02 Aug 2005 - 16:04:03 EEST

merhabalar,
Suregelen win98'in Samba 3'teki "ı" karakteri problemi icin bir kac sey paylasmak ve sormak istiyorum

1. Win98 bir pcden Samba3 uzerinde "ı" harfi gecen bir dosya olusturup,dosyayı acip, degisiklik yapip tekrar yine aynı dosya olarak kaydedebilirken,
niye icinde "ı" harfi olan bir klasoru yaratınca icine giremiyorum? Bu karakterde bir problem varsa dosya yaratamamam gerekmiyormu?

2. Ben turkce karakterleri Linux uzerinde, konsolda yada X'te gormek istemiyorum. Sadece Windows makinalar gorsun yeterli boyle bir cozum varmi?

3. Win98 terminaller Samba3 uzerine icinde "ı" karakteri olan bir klasor yaratırken , Samba (yada linux) bunu otomatik olarak "i"'ye ceviremezmi? Bunu nasil yapabilirim?

4. Bir kac mesajda okudugum export LC_CTYPE=C ne isi yarar? Bu komutun bi faydasi varmidir?

5. Samba'nin parametrelerinden unix charset, dos charset, display charset parametreleri ile oynayarak bu win98 terminaller bi sekilde "ı" karakterini yazamazmi? Dedigimi gibi linux userinde duzgun gorunmesede olur.

Bu kadar cok bu isle ugrasmamin sebebi artik Samba2 kullanmak istemiyorum.
Su sekilde ustalardan bir mesajda isimi gorur, Arkadasim bosuna vaktini harcama win98'ler hicbir sekilde Samba 3 uzerinde "ı" karakterini dogru tanımlayamaz.

Simdiden tesekkurler....