Re: [Linux-sunucu] X ve sunucular

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 15:38:45 EEST

Bence biraz hepsi ve biraz hicbirisi...
 Bir baska bakis acisi sunayim:
Hizmet kesintisi riskini parcalara bolelim:
 - Ağ bağlantısının gitmesi bir risktir
- Elektrik problemi (ups de bozulabilir) bir risktir
- sunucu redundant elemanlari, eleman sayisiyla ters orantili olarak risktir
- sunucu donanimi zaten basli basina bir risktir
- diskleriniz uygun raid, backup vsden yoksun oldugu olcude risktir
- sunucu uzerinde calisan her servis, program risktir
 Bu riskler uzerinde, windowstan tecrube, bence en buyuk risk en alt
maddedeki. Zira fazla kurcalayinca kilitlenen sunucularla cok ugrastim. En
baba raid arrayiniz, 5 tane redundant PSU'nuz, backup backup ups'leriniz,
ultra high super hotswap elemanlariniz olsa bile isletim sistemi cokunce
hizmetiniz duruyor...
 Bu isin ne guvenlik, ne de kaynak yonetimi boyutuna giriyor... Icabinda
yanlis implemente edilmis bir firmware'e sahip 5$'lik USB Mouse size hayati
zindan edebiliyor problem kaynagini bulana kadar....
 Bunun disinda zaten belirtmissiniz, kaynak yonetimi ve guvenlik yonleri de
cabasi... Fazladan calisan her servis olasi yeni aciklar demek. Ustelik eger
bu sunucu ise zaten gerekmedikce elinizi surmemeniz gerekir bence. Yani
Sayin Ali Erding Koroglu'nun soyledigi gibi bir dolaba koyup kilitlersiniz
ve iceriye network ve elektrik verirsiniz (kaba bir tabirle)
 Diger yandan abartip yonettigi sunucu/sunucular uzerine emule, Kazaa vs
kuran bir de ustune kendini system admin sanan arkadaslar da biliyorum...
 Saygilar...
Umut Demirhna