Re: [Linux-sunucu] XP için X Client

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 20 Apr 2005 - 16:49:45 EEST

Merhaba,

On Wed, 2005-04-20 at 16:36 +0300, Dogan Zorlu wrote:
> Uzaktaki bir *nix den grafik bir kullanıcı arayüzü ile haberleşmek
> için ideal olanı local br XServer a sahip olmaktır. VNC vs şeyler bir
> çeşit RAdmin gibidir ve eğer onlarca kişi bağlanacaksa iş görmezler.
> Üstelik sunucu üzerinde X çalıştırmayı her zaman gereksiz görmüşümdür.
> Anlamsız bir kaynak tüketiminden başka birşey değil diye düşünüyorum.

Sunucu üzerinde X çalıştırmak o kadar da anlamsız değil. Her istemcinin
kendi X sunucusunu çalıştırarak bir sunucuya bağlanmak suretiyle orada
çalışan uygulamaların görüntülerini kendi donanımı üzerinden göstermesi
hadisesi olası kullanıcı hatalarına, donanım ve ağ sorunlarına karşı pek
tolerans göstermez.

Kullanıcı yanlışlıkla, istemci tarafındaki bilgisayarın fişini çekerse
sunucudaki uygulamaların X sunucu ile bağlantısı kesilince bu
uygulamalar basitçe kapanır.

Fakat VNC kullanıldığında istemci ve sunucu arasındaki bağlantının
herhangi bir nedenden dolayı kopması oturumun kendisini etkilemez.

Bence bu önemli bir avantaj, dağıtık X sunucular yapısına
kıyaslandığında. Ayrıca VNC istemcisi, Cygwin/Xorg+XDMCP kurulumuna
kıyasla inanılmaz ölçüde daha küçük (UPX[1] ile ~80k) ve deflate
compressed stream sayesinde bir hayli daha hızlı.

Bu arada bildiğim tüm VNC istemcilerinin Türkçe klavye ile ilgili
sorunları var.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
.O.