Re: [Linux-sunucu] qmail - postfix

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 19 Apr 2005 - 10:32:23 EEST

:)
 Normaldir, ama sorun clamav ve spamassassin'in verimsiz calismalarindan
kaynaklaniyor bence. Ayrica sunucunun kullandigi bantgenisligi de onemli.
Dusuk bir bant genisliginde 2000 tane maili sunucunuz ne kadar hizli islerse
islesin havlu atmasi normaldir.
 Ayni maili bir kac kere gonderme problemini ide disk arizasi sebebiyle
yasadim, sonra bir yerlerden saglam bir scsi disk buldum ve kuyrugu onun
uzerine aktardim, o zamandan sonra hic ayni sorun tekrar olmadi.
 Esnek olmadigi dogru, bunun icin ilave patchler, paketler vs var. Neticede
yapiliyor ama ugrasiyorsunuz.

Ilave bilgi: Ben bir donem qmail sunucunun relay'ini acarak bir kac gun
honeypot olarak calistirdim. Merak ettim ne kadar surede kesfedilip ne kadar
yogun kullanilabilecek diye, bir de performansini olcmek icin iyi bir yontem
gibi geldi bana. Relayi kapattigim zaman kuyrukta 420.000 birikmis e-mail
vardi ve henuz isleme tabi tutulmamis sayisi 0'di. Ama clamav ya da
spamassassin yoktu uzerinde. Sunucunun ortalama yuku tum bunlara
ragmen 0.3civarindaydi ama bantgenisliginin tamamini (5mbit)
kullaniyordu. Olay
qmailin degil internetin performansinda tikaniyor yani :) [Tum internet
camiasindan ozur dilerim o 2 gun icin]