Re: [Linux-sunucu] kuyrukta bekleyen e-postalar

From: Engin ÖZTÜRK (engin@engin.siran.net)
Date: Sat 16 Apr 2005 - 23:04:00 EEST

| /home/vpopmail/bin/vdelivermail '' delete

edin o halde.. bounce-no-mailbox yapmayın

şu /etc/tcp.smtp ve /var/qmail/control/rcpthosts dosyalarını kontrol
etmelisiniz

1)

127.:allow,RELAYCLIENT=""
192.168.0.5:allow,RELAYCLIENT=""
# 0.5 sunucunuz
cok yalın haliyle bu olmalı baskaca herseyi yedekleyip silin varsa.
ve sonra
/usr/local/bin/tcprules /etc/tcp.smtp.cdb /etc/tcp.smtp.tmp < /etc/tcp.smtp

geçin..

2)
/var/qmail/control/rcpthosts dosyanıza @domain.com kısmınızı yazın.

qmail stop/start (bu stop isleminde ps aux | grep qmail ile bakın
birseyler varsa killeyin) cunku badmailfrom harici yeniden startlamalı diye
anımsıyorum

haricinde smtp.auth uygulanmalı ama bu da elbette relay icin gerekli de
yalnız sizin verdiginiz ornekteki relayle bunun alakası yok.. yani bir
3.madde yazmıyorum cok gerekli olsa da.. bu 2 madde size yetecektir