[Linux-sunucu] ssmtp kullanan kim

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Thu 14 Apr 2005 - 12:36:15 EEST

Merhaba,
 honeypot olarak kullandigim apache+php+mysql+ssmtp yuklu guncel bir Gentoo
var elimde. Loglari karistirdigim zaman bu sunucu uzerinden ssmtp kanaliyla
spam yapildigini farkettim. ssmtp normalde bildigim kadariyla disariya
kapali bir servis, yani dinledigi bir port vs yok.
 ssmtp ag uzerinden invoke ediliyor, yani muhtemelen php scriptlerden
birisinden kaynaklaniyor. Sunucu uzerinde hobi maksatli binlerce script,
program vs var. Yani her tur php programi bu sunucu uzerinde deniyorum ayni
zamanda.
 Benim ogrenmek istedigim, ssmtp'yi bu scriptlerden, php dosyalarindan
hangisi cagiriyor... ssmtp loglarinda zaman ve kimin icin e-mail
gonderildigi var. Bana bunu kullanan php dosyasi lazim, muhtemel kurdugum
php script programlarindan birisindeki bir aciktan kaynaklaniyor.
 Saygilar.