[Linux-sunucu] Qmail + Badrcptto patch

From: Davut Topcan (davutt@mail.bos.com.tr)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 20:36:32 EEST

Herkese selamlar,

Fedora Core 1 üzerine RPM paketleri ile Qmail kurdum, buna badrcptto yaması
eklerken bir kaç hata ile karşılaşıyorum;

İzlediğim adımlar şunlar;

#davut@dtclife$ rpm -Uhv qmail-toaster-1.03-1.0.15.src.rpm

*/ SPECS ve SOURCES altında gerekli dosyaları oluşturuyor,,

#davut@dtclife$ vi fedoracore/SPECS/qmail-toaster.spec

Patch0 qmail-toaster-rht-01232004.patch.bz2

%if %{build_rht_90} || %{build_fdr_10}

%patch0 -p0 ** << (bu satırı kaldırıyorum, RPM 'i derlerken patch
yapmasın diye çünkü patchleri kendim elle yaptıktan sonra kaynak dizinine
koyacağım)

Else

Sonra kaydedip çıkıyorum.

** SOURCES altındaki oluşan qmail-1.03.tar.bz2 dosyasını açıp sırayla;

#davut@dtclife$ patch < badrcptto.patch

** buraya kadar herşey normal patch'i başarıyla ekliyor.

PATCH : http://patch.be/qmail/

Sonra

#davut@dtclife$ patch < qmail-toaster-rht-01232004.patch

** Dediğimde patchlerin tamamını yapamıyor, sadece bir kısmını yapıyor.

Hatalar;

Derlemede bir hata verip çıkıyor ;

1 out of 10 hunks FAILED saving rejects to file qmail-smtpd.c.rej

.

.

5 out of 15 hunks FAILED saving rejects to file Makefile.rej

.

.

Sonrasında açmış olduğum qmail-1.03 klasörünü qmail-1.03.tar.bz2 haline
getirip,

#davut@dtclife$ rpmbuild -bb -with fdr10 /fedora/SPECS/qmail-toaster.spec

** hata :

Make : *** [qmail-smtpd.o] Error 1

Hata: /var/tmp/rpm-tmp.96211 çıkışında hata (%build)

Yaptığım işlemler bu şekilde, nerede hata yapıyorum?

PS : Sanırım dökümanların arasında sıyrılıp biraz fikir alışverişi yapma
zamanı geldi.

--

Davut Topcan

Kullanıcı Servisleri Yöneticisi