Re: [Linux-sunucu] qmail clamav

From: Özgür ÖZASLAN (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 13:59:27 EEST

[root@srv ozguro]# clamd
[root@srv ozguro]# clamdscan
/home/ozguro: Access denied. ERROR

----------- SCAN SUMMARY -----------
Infected files: 0
Time: 0.002 sec (0 m 0 s)

gibi çıktı alıyorum.

/usrlocal/etc/clamd.conf

dosyasında example satırını iptal ettim ve kurarken clamav kullanıcısı açtığımdan User kısmını ise User clamav olarak değiştirdim. Ekstra bir ayar gerekiyor mu? Access denied mesajlarını dosya yetkileri yüzünden alıyorum sanırım. clamav kullanıcısı dosya içeriğine ulaşamıyor mu demek bu. Neden böyle kurulması öneriliyor eğer böyle ise? Bir de benim /usr/local/etc dizininde clamav.conf dosyası yok 0,83 sürümü bendeki. Önceki sürümlerde mi konf dosyası clamav.conf ismindeydi?

Teşekkürler...