Re: [Linux-sunucu] vpn bağlantı

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Mon 04 Apr 2005 - 09:59:11 EEST

Netopsiyon.NET wrote:
> Gerçekten üzerinden durulacak bir konu. Başka bir önerisi olan vamı
> arkadaşlar?

PPTP her ne kadar windows icerisinde 'standart' olsa da
protokol tasariminda guvenlik zafiyetleri [1] bulunmakta.
Ayrica NAT ile kullanabilmek icin aradaki ag cihazlarinin PPTP
gecirmeyi bilmesi gerekiyor. Bu nedenlerle PPTP protokolunun
artik rahat birakilmasi ve alternatiflerinin dusunulmesi gerekiyor.
L2TP/IPSec Windows'lar icin bir alternatif olabilir. OpenVPN [2] cok
daha fazla sistemi destekliyor, ozellikle 2.0 surumu de oldukca
kullanisli.

Iyi calismalar

Can E. Acar
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.
http://www.pro-g.com.tr/

1. http://www.schneier.com/pptp.html
2. http://openvpn.net/