Re: [Linux-sunucu] RE: [Linux-ag] Exchange den Qmail e gecis.

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Tue 12 Oct 2004 - 13:40:05 EEST

Selamlar..

Postfix yapilandirmasi qmail'den daha kolaydir bence. Onemli olan
cevresine neler koyacaginiz..

Eger, maildrop/maildir cozumu dusunuyorsaniz, postfix sizi cok fazla
zorlamaz. Fakat, bu tur yapilandirmalarda LDAP kullanimi sizi daha cok
rahat ettirecektir. O dokumanlarda kritik olan konular, komple bir
Exchange->Linux mail server cevrimi. Sema editing vs. de kapsiyor.
Sendmail yerine postfix kullanmaniz durumunda yapilacak bir kac adimi,
postfix+ldap vs. dokumanlarinda bulabilirsiniz kolayca. Postfix
dokumantasyonu step-by-step degildir ama son derece kapsamlidir.
HOWTO'lar yonunden de postfix daha zengindir. Ilerde, SMTP auth vs.
sorulari ile karsilasinca daha cok rahat edebilirsiniz.

Puf noktasi, araya LDAP sokmak isteyip istemediginiz. Bir diger husus
ise CYRUS. CYRUS 3K kullanici icin en iyi secimlerden birisidir. Cunku,
kendi user veritabanina sahip oldugu gibi, dosyalar/dizinler toplu
mezarligi olusturmaz.

Burada, CYRUS+SASL+LDAP ve/veya SASL+LDAP gibi istenen cozumde
ongorulmeyen bir yapi sozkonusu. LDAP kullanmanizin ilerde cok
avantajini (belki ileriye kalmaz, derhal da olabilir) goreceksiniz.
Eger, postfix + cyrus derseniz, iyi bir secim degildir. postfix +
courier'de bu yogunluk icin iyi bir secim olmaz. WebMail vs icin, bir
anda yuzlerceye varan sayilarda file open/close yapilacak. Ayni zamanda
da kuyruklar habire mail alip veriyor olacak. Virus temizleyiciler,
antispam'lar vs. cabasi. Bu halde bir sure sonra, pop3+imap tarafini
ayri bir makineye almak istemeniz vs. buyuk olasilik olacak. LDAP hazir
olursa, bu islem cok daha kolayca yerine getirilebilir. Ama o anda,
qmail veya postfix'e bu mailleri al, maildir'e koy diyemeyeceksiniz,
cunku NFS bu islerde yeterince makul degil. Oysa, LMTP uzerinden bunu
kolayca CYRUS'a verebilirsiniz mesela.. Kisaca, CYRUS buyuk hacimli
isler icin gelistirilmis bir IMAP sunucu. POSTFIX+CYRUS+LDAP cozumu
olceklenebilirlik vs. acisindan cok daha verimli olacaktir.

Diger bir kac mesajda, qmail'i kurdum hala calisiyor deniyor. Acaba
muadili bir postfix sistemi kurup cokerten varmi ki ? Kabul ederim, bir
kac tane vardir, ama arastirsak qmail icinde benzer istatistikler
cikacaktir. Yani, kisaca, postfix cogunlukla qmail'den daha az sorun
cikarir. Bu qmail sorun cikarir seklinde anlasilmamali.

Sorun, postfix/qmail sorunu degil temelde. Postfix, bu tur bir yapida
cok daha kolay kullanilabilir/yapilandirilabilir. Dogrusu saatlerce
HOWTO okumaniz da gerekmez. Sizi yolladigim link, Exchange Replacement
HOWTO. Oysa, konvansiyonel LDAP+POSTFIX+CYRUS gibi HOWTO'lar cok daha
pratiktir. Ama mesela, outlook'taki ortak adres defteri mevzusu
islenmez. AD/EXCH-LDAP uzerindeki kayitlari (sifreleri dahil) nasil
tasiyacaginiz vs. islenmez.. Kabaca, Exchange replacement ile Mail
(SMTP+POP3+IMAP) sunucu kurmak farkli islerdir. Dahasi, "Shared Folders"
vs. ozellikleri ise tam bir kabus olacaktir, cogu zaman outlook
konnektorü olmadan cozulemez.

Bilmem anlatabiliyormuyum ama, benim tavsiyem, qmail+courier cozumu
degil. Bundan daha fazlasi.. Sizin asagidaki requirement listenize
bakinca, isin icine LDAP girecek muhakkak. Ya sonra ? Yeterli
administration vs. sorunu baslayacak. QMail kotu degildir. Ama,
LDAP+MAIL+VPOPMAIL+COURIER vs. cozumunden, CYRUS+POSTFIX+LDAP cozumu
daha iyidir, daha kolaydir, daha esnektir. Ama nedense oklar sadece
postfix+qmail kavgasina odaklandi. Oysa ki, qmail<->postfix teknik
kavgasi niyetinde olmadigimi soylemistim daha once..

Saygi ve sevgiler..