RE: [Linux-sunucu] dns lookup ve reverse dns kaydi

From: Necati Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Wed 17 Nov 2004 - 17:13:24 EET

Selamlar.

Mail gonderirken kendi sunucunuz uzerinden gonderdiginiz icin,
karşı sunucular alırken mailin sizin ADSL IP nizden gelmesinden dolayı
ve bu ADSL IP sinin dinamik olması sebebi ile kabul etmemeleri normaldir.

Bu IP, Turk Telekom a ait oldugu icin hosting firmanız bu IP icin herhangi
bir reverse DNS tanımlaması yapamaz cunku IP hosting firmanıza ait degil.
Hosting firmanızın yapabilecegi islem, alan adınızın MX kaydını bu IP
olarak setlemektir ki, problemleriniz bu sekilde de devam edecektir.

Birde IP kontrolunden baska DNS teki TXT kaydında bulunan SPF (Sender Policy
Framework)
ozelligine de bakılıyor. SPF kontrollu olan mail sunuculara mail
gonderebilmeniz icin,
hosting firmanızın SPF kaydı girmeleri gerekecek.
Alan adının DNS kayıtlarındaki SPF kaydı sayesinde, o alan adının mail
atabilecegi
sunucular belirtilebiliyor. Bu sunucular dışında başka bir sunucudan mail
geldigi
zaman SPF kaydında olmadığı için kabul edilmiyor.

http://spf.pobox.com adresinden detaylarını öğrenebilirsiniz.
http://spf.pobox.com/wizard.html adresinden SPF kaydı oluşturabilirsiniz.

Tam çözüm olarak sunu yapabilirsiniz. Postfix hakkında detaylı bilgim
yok ama sizin mail sunucudan çıkacak butun maillerin hosting
firmanızın mail sunucusuna gönderilmesini saglayabilirsiniz. Bu işlem
için hosting firmanızın sizin mail sunucu IP nize Relay hakkı vermesi
gerekecek yada SMTP Auth kullanarak bı maillerin bu sunucuya gönderilmesini
saglayabilirsiniz.

Kolay gelsin.

Necati Ersen SISECI
http://www.acikkod.org